Меню сайту
Статистика
Онлайн всього: 1 Гостей: 1 Користувачів: 0 |
МЕТОДИЧНА РОБОТАНа даній сторінці відображається інформація про методичну роботу школи.рпп17.09.2020 року у Завійській ЗОШ І-ІІ ступенів у формі дискусії була проведена педагогічна рада на тему "Компетентний учитель-запорука реалізації компетентнісного підходу до сучасного освітнього процесу" під керівництвом Романів Наталії Ярославівни, заступника директора школи з навчально-виховної роботи. Метою проведення даної ради є: -розвиток педагогічної майстерності вчителя; підвищення професійної компетентності педагога; -підвищення результативності освіти , навчання, виховання, розвитку учнів; -розширення знання педагогів щодо професійної майстерності сучасного вчителя; -виклик бажання дискутувати; -спонукання до творчості під час роботи з дітьми; -стимулювання безперервної фахової та загальної освіти педагогів школи, активізація їхньої творчої професійної діяльності. Почалася робота виступом заступника директора школи з НВР Романів Наталії Ярославівни, яка запропонувала подискуватувати з приводу питання "Компетентний вчитель-це необхідність чи данина моді?"Наша робота супроводжується постійним спонуканням до творчості, жоден учитель не застосовує загальновідомі методики без свого відтінку, свого наголосу. Педагогічний колектив школи, розуміючи важливість і складність проблем, що постають перед ним, працює над удосконаленням навчально-виховного процесу, над формуванням особистості вчителя, його педагогічної майстерності.
28.01.2020 року у Завійській ЗОШ І-ІІ ступенів під керівництвом заступника директора школи Романів Наталії Ярославівни було проведено педагогічну раду на тему "Роль класного керівника у формуванні колективу учнів". Мета проведення: аналізувати виховну роботу школи;визначити шляхи підвищення якості виховної роботи навчального закладу;сприяти вихованню в учнів духовно-моральних рис, громадянських та патріотичних якостей.На засіданні цієї ради розглядалися питання, що стосуються роботи ключової фігури у становленні особистості учня, а саме-класного керівника. Але, як відомо, хороший початок є запорукою результативної роботи. Розпочинали роботу вправою "Чарівний глечик", яка налаштувала учителів на плідну працю. Виступали класні керівники зі своїми доповідями, адже саме через колектив класний керівник впливає на ставлення школярів до навчальних обов'язків, до суспільної корисної праці, на їхню дисципліну та успішність.Успішна виховна робота не можлива без згуртованого колективу.Саме через колектив класний керівник впливає на ставлення школярів до навчальних школярів до навчальних обов'язків, до суспільно корисної праці, на їхню дисципліну та успішність.Якщо такий колектив створено, набагато легше можна розв'язати будь-які виховні завдання.На завершення роботи , був проведений аналіз анкет "Класний керівник очима своїх вихованців" та робота в групах "Складання моделі класного керівника" , переглянуто відео . На підсумок плідної праці Наталія Ярославівна розповіла притчу про зірки і побажала всім присутнім "світитися" завжди і скрізь.
17 вересня 2020 року у Завійській ЗОШ І-ІІ ступенів на високому рівні було проведено І засіда-ння психолого-педагогічного семінару у формі круглого столу на тему "Інноваційний підхід до впровадження здоров'язбережувальних освітніх технологій в умовах реалізації Концепції Нової української школи". Керівником даного семінару є заступник директора школи з НВР Романів Наталія Ярославівна. Мета даного семінару: активізувати діяльність педагогічних працівників щодо формування компетентної психологічно-свідомої особистості в умовах поетапного впровадження нових Державних стандартів.Пріоритетні напрямки психолого-педагогічного семінару: -створення позитивного психоемоційного клімату в педагогічному середовищі; -підготовка вчителів до якісної реалізації нових Державних стандартів, навчальних програм; -підвищення професійної компетентності педагогів шляхом самоосвітньої діяльності; -створення умови до самоусвідомленого дотримання педагогічної етики та збереження психічного здоров'я педагогів; -розвивати комунікативні вміння та навички вчителів; -визначення ролі вчителя у формуванні позитивних якостей особистості учнів. Зміст роботи цього семінару складається із чотирьох засідань. Тема цього засідання - "Оцінювання знань як стимул розвитку". Мета: сприяти формуванню в педагогів потреби використовувати у своїй роботі принцип "успіх створює успіх".Завданнями цього засідання є : -формувати навички ефективної взаємодії в системі "вчитель-учень"; -сприяти розвитку комунікативних умінь та культури педагогічного спілкування; -розвивати почуття колективізму, солідарності, вміння слухати; -підвищити рівень психологічної компетентності педагогів. Це засідання складалося із чотирьох частин: теоретичного блоку, діагностичного, педагогічного та методичного практикумів.Теоретичний блок розпочав Ільків В.М., учитель інформатики, із доповіддю на тему "Місце і роль аналізу й оцінки знань, умінь та навичок учнів у системі навчального процесу".Продовжила виступ Володимира миколайовича Данів Н.Б., учитель музичного мистецтва, із доповіддю на тему "Види та методи контролю знань, умінь і навичок учнів".У діагностичному практикумі практичний психолог Ільків І.З. провела з учителями самодіагностику на тему "Оцінювання професійної спрямованості особистості вчителя" та надала рекомендації учителям за результатами діагностування. Педагогічний практикум розпочався тренінговим заняттям "Навчання і виховання успіхом". Заняття пройшло на високому рівні, була створена тепла робоча атмосфера, кожен працівник школи був задіяний до роботи.На підсумок у методиному практикумі була надана практичним психологом школи консультативна допомога та ряд рекомендацій та пам'яток: -"Правила і техніка контролю навчальної діяльності"; -"Шляхи підвищення ефективності уроку". "Ключова роль у вирішенні пріоритетного завдання сучасної державної політики в галузі освіти - належить вчителю, який спроможний вибудувати індивідуальну модель роботи з кожною дитиною, розвинути її загальні здібності, здатність пристосовуватися до динамічних умов соціальногоі професійного життя",- сказала Наталія Ярославівна на завершення нашої роботи. 13 листопада 2020 року у Завійській ЗОШ І-ІІ ступенів відбулося ІІ засідання шкільного методичного об'єднання вчителів початкових класів. Керівником даного методичного об'єднання є учитель початкових класів вищої кваліфікаційної категорії Мищак Б.Б. На засіданні були присутні: Романів Н.Я., заступник директора школи, вчителі початкових класів, вихователі ГПД. Форма роботи - обмін досвідом.Тема засідання- "Педагогіка партнерства як продуктивна форма вчителя та учнів".Метою роботи було : - використання інноваційних технологій на уроках у початкових класах; -забезпечення диференційованого психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребамами.Слухали Мосюрчак К.Д., учителя 4 класу, та Федоришин С.Ф., учителя 3 класу, про підготовку учнів початкових класів до Міжнародного конкурсу знавців рідної мови ім. Петра Яцика. Виступила Романів Н.Я., заступник директора школи, яка зауважила, що повинна бути проведена належна підготовка із учнями до конкурсу і участь у ньому повинна бути забезпечена. Ще Мосюрчак К.Д. заслухали про особливості організації освітнього процесу в інклюзивному середовищі. Романів Н.Я. зауважила, що ця тема на даний час дуже актуальна і запропонувала пройти спецкурс по інклюзивному навчанні на освітній платформі EdEra усім учителям початкових класів. Слухали і Мельничук О.М.,вчителя 1 класу, яка розповіла про адаптацію першокласників до шкільного колективу. Також слухали Мищак Б.Б., учителя 2 класу, яка розповіла про особливості оцінювання навчальних досягнень учнів та ознайомила з технологією портфоліо, а саме, про різновиди дитячого портфоліо та особливості його використання в 2 класі. Всі одноголосно вирішили запровадиди цю технологію у роботу кожного класного керівника початкових класів. Виступила Данів Г.В., вчитель початкових класів, вихователь ГПД, про особливості роботи групи продовженого дня в умовах впровадження Державного стандарту початкової освіти. Заступник директора школи Романів Н.Я. подякувала усім за плідну працю і зауважила, що учитель-це людина, яка навчає у школі. Ця професія завжди у пошані. Вчитель повинен навчити не тільки знань, але й розвинути у кожної дитини бажання працювати, допомогти їй стати особистістю. Особливо вчитель початкових класів, який є надзвичайно важливим для маленьких діток. Якщо вчитель зможе завоювати любов школярів, тоді вони з легкістю зможуть сприймати навчання. Ця професія підходить не кожному. До неї треба мати покликання і любити дітей, як своїх рідних.13 грудня 2020 року у Завійській ЗОШ І-ІІ ступенів відбулося ІІ засідання шкільного методичного об'єднання класних керівників. Керівником даного методичного об'єднання є учитель І кваліфікаційної категорії, учитель української мови та літератури Хомин Л.Я. Засідання проходило у формі круглого стола. На засіданні були присутні: Данів М.Д., директор школи, Романів Н.Я., заступник директора школи, класні керівники, практичний психолог, учителі-предметники. Класні керівники, а саме: Мартинюк М.В., Хомин Л.Я., Данів Н.Б., Данів Н.Я., доповідали про стан відвідування учнями школи. Практичний психолог, Ільків І.З., провела із учнями школи 5-9 класів анкетування та озвучила результати, якими всі були задоволені. Класний керівник 7 класу Данів Н.Б. підготувала цікаву інформацію про стан запобігання торгівлі людьми, профілактика та протидії поширенню наркоманії, злочинності та тютюнопаління. На високому рівні був проведений тренінг у 9 класі до Голодомору 32-33 років., який був проведений під керівництвом класного керівника 9 класу Данів Н.М. Заступник директора школи Романів Н.Я. подякувала усім за плідну працю і наголосила, що професія вчитель є престижною і складною. Вона вимагає високої освіченості і великих зусиль, і безмежної любові до своєї справи. Без цього працювати з дітьми не вийде. То ж бажаю вам терпіння, бо воно вкрай необхне, щоб навчати дітей.Для керування виховним процесом у школі створено методичне об'єднання класних керівників старшої ланки. Керівником методоб'єднання є Мартинюк Марія Василівна. До даного об'єднання входять: -Данів Н.М.- класний керівник 5 класу; -Хомин Л.Я.-класний керівник 7 класу; -Данів Н.Б.-класний керівник 8 класу; -Данів С.Я.-класний керівник 9 класу. Проблема, над якою працює шкільне об'єднання класних керівників у 2020-2021 н.р.: "Вплив успіху вчителя на розвиток життєвої компетентності здобувачів освіти". 01.04.2021 року було проведено чергове засідання на тему "Основи педагогічної співпраці: педагоги -діти-батьки". Дане засідання складається із шести підпунктів: 1.Психолого-педагогічні знання, професійні вміння і навички-важлива складова в педагогічному трикутнику "дитина-батьки-вчитель". 2. Партнерство заради майбутнього. Співпраця класного керівника з баьками в системі НУШ. 3.Обмін досвідом між класними керівниками: -позиція батьків-важливий фактор педагогічної співпраці "Педагоги-діти-батьки". 4.Відвідування виховної години класного керівника Бровченко В.П. 5.Обговорення заходу, висновки та пропозиції. 6.Методичні перегуки.Огляд та обговорення методичної літератури з теми засідання. Попередньо було проведено анкетування серед учнів нашої гімназії. Анкета "Вчитель - очима учнів" *Обов’язкове поле (ініціали учня)........................ Клас в якому навчаєшся .......................... Ваша відповідь: Виберіть прізвище, ім'я вчителя ......................... Оцініть від 1 до 4 балів :.......................... Наскільки цікаво вчитель викладає предмет?..................................... Як, на ваш погляд, чи справедливо вчитель ставить оцінки?................................. Основний матеріал ви вивчаєте вдома чи на уроці?..................................... Глибина знань, які дає вчитель....................... Як часто вчитель використовує сучасні засоби навчання?.............................. Ерудиція вчителя (глибина з певних галузей знань)................................ Свідома дисципліна учнів на уроках, які проводить вчитель.................................... Справедливість вчителя у відношенні до інших людей.................................... Вимогливість вчителя у відношенні до себе............................... Авторитет вчителя в учнівському середовищі................................. Наскільки цікаво вчитель викладає предмет?..................................... Як, на ваш погляд, чи справедливо вчитель ставить оцінки?................................ Основний матеріал ви вивчаєте вдома чи на уроці?................................. Глибина знань, які дає вчитель................................ Як часто вчитель використовує сучасні засоби навчання?.................................. Ерудиція вчителя (глибина з певних галузей знань)................................ Свідома дисципліна учнів на уроках, які проводить вчитель................................ Справедливість вчителя у відношенні до інших людей............................ Вимогливість вчителя у відношенні до себе........................... Авторитет вчителя в учнівському середовищі.................................. На домашнє завдання було запропоновано підготувати інформацію з власного досвіду про гендерні ролі та стереотипи. Психолого-педагогічний семінар з елементами флештренінгу “Вплив успіху вчителя на розвиток життєвої компетентності учнів.Такий напрямок в арт-терапії як флештренінг допомагає дорослій людині розслабитись, переосмислити свій внутрішній світ, розширити діапазон можливих способів поведінки. Це завжди творчий, захоплюючий процес самопізнання та обговорення проблеми за допомогою музичного відеоряду в психологічно безпечному просторі. Мета: самоактуалізація особистості педагогів; підвищення психологічної компетентності педагогів у використанні методу “флештренінг”; профілактика емоційного вигорання через релаксацію. Завдання: визначити ознаки життєвого успіху; акцентувати увагу на особистісних якостях педагога, які допомагають досягти успіху; розширити діапазон можливих способів поведінки. План: Вступне слово заступника директора гімназії Романів Наталії Ярославівни. Перегляд відеоролика. Вправа «Успішна людина» за методом 1x2x4. Перегляд відеоролика. Вправа за методом запитань «Успішний учитель». Перегляд відеоролика. Вправа «Види ситуацій успіху». Релаксаційна вправа «Водоспад» під керівництвом психолога гімназії. Гра на завершення «У мене все добре!». Підведення підсумків. Хто вникає в суть справи, матиме успіх… Прислів’я Сценарій проведення. Вступне слово заступника директора гімназії .- Доброго дня, шановні вчителі! Я дуже хочу, щоб ви провели свій час тут з користю для себе. Наш семінар включає елементи флештренінгу, тому хочу спитати які у вас думки щодо слова «флештренінг», що воно означає? (Відповіді учасників. Більшість перекладає з англійської як «швидкий»). Це новий напрямок в арт-терапії, розроблений для роботи з дорослими людьми. Це завжди творчий захоплюючий процес самопізнання за допомогою перегляду відеоряду певної тематики та обговорення поставленої проблеми. Такий вид мистецтва як «флешка» (музикальний або інший короткий відеоролик) допомагає людині розслабитись, переосмислити свій внутрішній світ, досягти позитивних змін інтелектуального, емоційного та особистісного розвитку. Сьогодні ми розглянемо такі питання як: що таке справжній успіх, ситуація успіху в житті вчителя, ситуація успіху в житті учня та підведемо підсумки. Давайте спочатку подивимось «флешку» – це один з випусків нового кіножурналу «Єралаш» під назвою «Конкуренція»( Перегляд відеоролика). Вправа «Успішна людина» за методом 1x2x4. 1)Тепер я попрошу вас написати на ваших листочках ім’я або прізвища трьох людей, яких особисто ви вважаєте по-справжньому успішними. А поруч з ім’ям напишіть, чому ви так вважаєте. Це можуть бути як всесвітньо відомі люди, так і відомі тільки вам особистості. 2)Тепер у парах обговоріть своїх героїв та оберіть 1 зі всіх кандидатуру, з якою згодні обоє. 3)Об’єднайтеся, будь ласка, по 4, і в такій групі знов оберіть 1 кандидатуру успішної людини, з якою будуть згодні всі в команді.4)Кожна команда презентує своїх героїв. Ведучий записує на дошці або фліпчарті імена успішних людей та ті якості, за які їх назвали успішними. На мою думку, корисно було б поцікавитись у наших учнів, ким вони захоплюються і чому. Впевнена, що у них цей список буде відрізнятися. У нас є ще одне відео для перегляду та обговорення. Серія з кіножурналу «Єралаш» під назвою «Класне відео». Вправа за методом запитань «Успішний учитель». – Можна сказати, що для вчителя це була «ситуація успіху». – На вашу думку, які особистісні якості цього педагога допомогли їй успішно впоратись з незвичайною ситуацією? – (Відповіді учасників). – Що зробили б ви в подібній ситуації? – (Відповіді учасників). Давайте подивимось ще одне відео з кіножурналу «Єралаш» під назвою «Урок російської мови» та обговоримо питання про ситуацію успіху в житті учня. Вправа «Види ситуацій успіху». Пропоную об’єднатися в групи по 4-5 учасників і виконати таке завдання: «Пригадайте переглянуте відео, пригадайте випадки з вашими учнями, я впевнена, що таких багато, коли ви спостерігали, як створена вами ситуація успіху допомагала дитині стати більш вмілою, впевненою, застосовувати знання в житті. Потім подивіться на слайд з переліком різних видів ситуацій успіху та визначте до якого виду належить ваша ситуація. Поділіться своїм досвідом з колегами в групі.». Релаксаційна вправа «Водоспад». Ви всі активно й творчо працювали, були відверті, тому пропоную невеликий відпочинок під назвою «Водоспад». (Додаток 1). Релаксація під спокійну класичну музику, на екрані слайд із зображенням природного водоспаду. Гра на завершення «У мене все добре!». Всім необхідно стати в коло, витягнути праву руку вперед та скласти одну руку на іншу долонями вниз в центрі кола. Підстрибуючи на одній нозі треба голосно одночасно проговорити: «У мене все добре! У мене все буде добре! У мене завжди все добре!» Підведення підсумків. Відповіді по колу на запитання: «Що цікаве та важливе я дізнався або відчув на цьому семінарі?». Дякую всім учасникам за плідну роботу, щирість та відвертість! 4 березня 2021р. у Завійській гімназії відбулося засідання шкільного МО вчителів початкових класів, керівником якого є вчитель вищої категорії , класний керівник 4 класу Федоришин С.Ф..Засідання відбулося за участі директора школи Данів М.Д., вчителів початкових класів, вихователів ГПД, соціального педагога. Тема засідання: "Використання технологій розвитку критичного мислення в освітньому середовищі НУШ". Мета: обмінятися досвідом роботи з впровадження в освітній процес технологій критичного мислення на уроках математики. Форма проведення: обмін досвідом. Під час роботи МО присутні мали можливість ознайомитися з важливими науково-теоретичними та практичними аспектами теми, прослухати цікаві доповіді та обговорити їх у колі однодумців. Отримані висновки та рекомендації відзначаються як науковою, так і практичною значимістю, визначенням актуальності проблеми та шляхів їх вирішення. Розпочала роботу МО ФедоришинС.Ф., яка після вітальної промови зазначила, що критичне мислення є сьогодні як одним із трендів в освіті, так і необхідним вмінням. Про те, що його розвиток є одним із наскрізних завдань освітнього процесу, йдеться й у Концепції нової української школи. Степанівна Федорівна зазначила: «Щодня перед нами виникає море проблем. Деякі з них неважливі, а деякі мають важливий вплив на наше життя і свідомість. Нас атакують так багато проблем, що неможливо прийняти ідеальне рішення одразу. Та існує багато технік, які допоможуть поліпшити шанси. І особливо ефективною технікою є критичне мислення. Це спосіб підходу до проблеми, що дозволяє нам проаналізувати ситуацію, виявити приховані проблеми і прийняти правильне рішення. В таких умовах пріоритетними стають здатність і готовність людини аналізувати отриману інформацію, перевіряти і переосмислювати її, самостійно встановлювати істину, приймати рішення і аргументовано захищати свою позицію. Критичне мислення є не тільки наслідком демократичного способу життя, але й чинником його формування. НУШ має відігравати важливу роль, допомагаючи молодим людям стати поінформованими, активними, самостійними і творчими особистостями, здатними адаптуватися до стрімких змін у світі. Формування такої особистості вимагає нових підходів до навчання. Тому оновлення форм організації навчально-виховного процесу в НУШ визначено одним із пріоритетних напрямів державної політики у розвитку освіти. Наскрізними компетентностями НУШ є: критичне та системне мислення, творчість, ініціативність, вміння конструктивно керувати емоціями, оцінювати ризики, приймати рішення, вирішувати проблеми. Іншими словами, учні мають стати тими, хто критично мислить і вчиться». Цікаві доповіді підготували Мельничук О.М., вчитель 2 класу,яка поглибила знання колег, розкривши тему «Ігри для розвитку критичного мислення в початкових класах», Мосюрчак К.Д. , вчитель 1 класу доповіла про адаптацію першокласників до освітнього середовища НУШ та глибше ознайомилися з темою «Сократичний метод – як одна із технологій розвитку критичного мислення», Мищак Б.Б., вчитель 3 класу підготувала презентацію на тему «Розвиток критичного мислення на уроках математики». Доповідачі розкрили теоретичні аспекти означених питань та поділились практичним досвідом застосування методів та прийомів технології розвитку критичного мислення на уроках у початкових класах. На завершення соціальний педагог Наталія Василівна підсумувала, що для розвитку критичного мислення учнів вчителю необхідно: виділити час та забезпечити можливості для застосування критичного мислення; дозволити учням вільно розмірковувати; сприймати різноманітні ідеї та думки; сприяти активному залученню учнів до процесу навчання; створити для учнів сприятливу атмосферу, у якій неможливими стали б насмішки; висловити віру в здатність кожного учня породжувати критичні судження; цінувати критичні міркування учнів. |
Пошук
Календар
Друзі сайту
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||